Doktorandské štúdium
Študijný program: Mediálne a komunikačné štúdiá
Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Stupeň štúdia: doktorandské
Forma štúdia: denné/externé
Štandardná dĺžka štúdia: 4 roky interné/ 5 rokov externé
Od roku 2022/2023 FiF UK realizuje integrovaný inovovaný akreditovaný program doktorandského štúdia v študijnom odbore Mediálne a komunikačné štúdiá (dMKS).
Realizáciu programu zabezpečujú Katedra knižničnej a informačnej vedy, Katedra žurnalistiky a Katedra marketingovej komunikácie FiF UK.
Podrobné informácie o predmetoch sú v AIS.
Profil absolventa
Absolvent programu Mediálne a komunikačné štúdiá na 3. stupni ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja s orientáciou na mediálnu komunikáciu, marketingovú komunikáciu a knižničnú a informačnú vedu. Má potenciál stať sa špičkovým odborníkom na analýzu médií, informačných a marketingových systémov. Cieľom je vychovať invenčných profesionálov a vedeckých pracovníkov.
Teoretické vedomosti a schopnosti:
- absolvent je schopný vedecký bádať a prinášať nové poznatky v oblasti výskumov mediálnych, komunikačných a informačných vied.
- je schopný osvojiť si základnú metodológiu a tvorivo ju uplatniť pri riešení zložitých vedeckých problémov na úrovni teoretického aj aplikovaného výskumu.
- ovláda teoretické rámce a princípy tvorby mediálnych, informačných a komunikačných produktov a systémov. Je schopný tvorivo uplatniť odborné vedomosti a aplikuje poznatky pri tvorbe nových metód a nových vedeckých poznatkov v odbore a prispieva k rozvoju vedy.
- dokáže spracovať koncepčné a analytické materiály a je schopný tvorivo obohacovať odbor publikovaním v kvalitných medzinárodných časopisoch a vydavateľstvách
- tvorivo využíva informačné systémy a pracuje v digitálnom prostredí.
- dokáže aplikovať metódy a techniky pri výskume a projektovaní mediálnych, informačných a marketingových systémov, produktov a služieb.
Doplňujúce vedomosti a zručnosti:
Absolvent 3. stupňa programu Mediálne a komunikačné štúdiá si osvojí zásady a princípy vedeckej práce, metódy vedeckej formulácie problémov, jazykovú komunikáciu, propagáciu a komunikáciu s verejnosťou, aplikovanie výsledkov výskumu do praxe a etické princípy vedeckej informačnej, mediálnej i propagačnej činnosti.
Absolventi sa uplatnia v štátnej sfére (ministerstvá, oddelenia pre styk s verejnosťou), diplomacii a mediálnej politike, v neziskovom sektore, kultúre, komerčnom sektore, sociálnom marketingu, aj v knižniciach, médiách, vydavateľstvách a v inštitúciách podporujúcich vedu, výskum, vzdelávanie, kultúru, médiá. Absolvent je pripravený na uplatnenie v akademickej sfére, výskume a manažérskych pozíciách v informačných, mediálnych, reklamných a marketingových inštitúciách. Môže ísť o také pozície ako:
- výskumný pracovník, vysokoškolský učiteľ, metodik, mediálny a reklamný analytik,
- dátový analytik, mediálny špecialista, redaktor, komentátor, hovorca, agentúrny novinár, editor (vedúci vydania), dátový žurnalista,
- informačný manažér, digitálny kurátor, špecialista na marketingovú komunikáciu, riaditeľ a manažér mediálnych, marketingových a informačných inštitúcií, riaditeľ vydavateľstva, kreatívny riaditeľ, digitálny knihovník, informačný analytik
Študijný program
Legislatíva
Dizertačná skúška
- Okruhy na dizertačnú skúšku (formát pdf)