Vzdelávací program je akreditovaný Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže Slovenskej republiky.
Hlavným cieľom programu je odborno-metodická príprava lektorov slovenského jazyka ako cudzieho jazyka, ktorí pôsobia na základných, stredných a vysokých školách, ako aj na jazykových školách na Slovensku alebo v zahraničí.
Termín realizácie: február 2025 - jún 2025
PRIHLÁŠKA na program
Prihlasovanie je spustené do 20. februára 2025.
Program:
1. | Slovenčina ako cudzí/druhý jazyk vs. materinský jazyk; štátny vzdelávací program slovenský jazyk ako druhý jazyk pre základné vzdelávanie | 28. februára 2025 (13.00 – 17.30) | prezenčne |
2. | Lexikálna zásoba slovenského jazyka a jej prezentovanie a osvojovanie | 7. marca 2025 (13.00 – 17.30) | dištančne |
3. | Gramatický systém slovenského jazyka a postupnosť jeho prezentovania a osvojovania - základná úroveň | 14. marca 2025 (13.00 – 17.30) | prezenčne |
4. | Gramatický systém slovenského jazyka a postupnosť jeho prezentovania a osvojovania - rozširujúca úroveň | 21. marca 2025 (13.00 – 17.30) | dištančne |
5. | Jazykové činnosti a ich rozvíjanie - čítanie s porozumením | 28. marca 2025 (13.00 – 17.30) | prezenčne |
6. | Jazykové činnosti a ich rozvíjanie - počúvanie s porozumením | 4. apríla 2025 (13.00 – 17.30) | dištančne |
7. | Jazykové činnosti a ich rozvíjanie – písanie a písomná interakcia | 11. apríla 2025 (13.00 – 17.30) | prezenčne |
8. | Jazykové činnosti a ich rozvíjanie – hovorenie a ústna interakcia | 25. apríla 2025 (13.00 – 17.30) | dištančne |
9. | Sociolingválna kompetencia a pragmatická kompetencia a ich rozvíjanie | 2. mája 2025 (13.00 – 17.30) | hybridne |
10. | Hodnotenie jazykovej kompetencie, formy hodnotenia, jazykové chyby | 16. mája 2025 (13.00 – 17.30) | dištančne |
11. | Nové formy a metódy vzdelávania, didaktické pomôcky | 23. mája 2025 (13.00 – 17.30) | prezenčne |
12. | Praktická analýza vyučovacej hodiny | máj 2025 | dištančne |
| Záverečné kolokvium | jún 2025 | prezenčne |
Podmienky absolvovania programu:
a) min. 75-percentná účasť na výučbe
b) praktická časť:
- náčuvy na hodinách SJ ako cudzieho jazyka alebo formou videonahrávok
- didaktická analýza hodiny (štruktúrovaný hospitačný hárok)
- praktické odučenie hodiny a jej analýza
c) záverečná prezentácia formou kolokvia (prezenčne)
- prezentácia pripravených výučbových aktivít spolu s didaktickým komentárom (20 minút)
Prípadné otázky smerujte na: radoslav.durajka@uniba.sk