Magisterské štúdium (Mgr.)
Charakteristika predmetov študijného plánu
Magisterský študijný program svojou štruktúrou a obsahom napĺňa opis študijného odboru 1.1.4 pedagogika tak, aby bol profil absolventa v súlade s požiadavkami, ktoré sa kladú na absolventa tohto študijného odboru. Predmety študijného plánu sú koncipované tak, aby pokrývali proporčne témy sociálnovedného, pedagogického, sociálno-pedagogického, poradenského základu štúdia pedagogiky.
Povinné predmety magisterského študijného programu reflektujú nosné témy jadra vedomostí študijného odboru definované ich opisom a súčasne reflektujú aktuálne potreby učiteľskej a výchovnej praxe, pedagogickej diagnostiky, sociálnej pedagogiky, predškolskej pedagogiky, prevencie sociálnej patológie a poradenstva, multikultúrnej výchovy.
Povinne voliteľné predmety prispievajú k rozvoju pedagogického a vedeckého myslenia absolventov ako aj k rozvoju učiteľských, sociálnych kompetencií študentov.
Povinnou súčasťou jadra študijného programu sú povinne voliteľných predmetov, ktoré sú zastúpené kurzami - odbornej praxe 1,2 zamerané na samostatné projektovanie a realizovanie výchovného a sociálneho poradenstva.
Predmety rozvíjajú pedagogické a sociálne kompetencie študentov. Sleduje sa tým cieľ, aby absolventi mohli odborne dobre zvládnuť preventívnu, výchovnú a poradenskú prácu, efektívne pôsobenie v oblastiach sociálnej pedagogiky v školskom a mimoškolskom prostredí, v oblasti sociálnej práce, sociálnych služieb a na prevenciu zameranej výchovy. Predmety z metodológie umožňujú zvládnuť náročnejší teoretický či aplikovaný edukačný výskum s využitím poznatkov z metodológie pedagogiky, pedagogického výskumu a pedagogickej diagnostiky.
Štátna skúška sa realizuje ústnou formou spolu s obhajobou diplomovej práce z predmetov: predškolská pedagogika, sociálna pedagogika, pedagogické poradenstvo.
Magisterský študijný program učiteľstva pedagogiky v kombinácii svojou štruktúrou a obsahom napĺňa opis študijného odboru 1.1.1 učiteľstvo akademických predmetov tak, aby bol profil absolventa v súlade s profilom absolventa tohto študijného odboru. Predmety študijného plánu sú koncipované tak, aby pokrývali proporčne témy sociálnovedného, pedagogického a psychologického základu učiteľstva a predmetových aprobácií.
Povinné predmety spoločného učiteľského základu magisterského študijného programu reflektujú nosné témy jadra vedomostí študijného odboru definované opisom a súčasne aktuálne potreby učiteľskej praxe, smerujú k rozvoju pedagogického a vedeckého myslenia a učiteľských, kompetencií študentov.
Povinnou súčasťou jadra študijného programu sú kurzy Pedagogickej praxe 2 a 3 zamerané na samostatné projektovanie a realizovanie výučby v sekundárnom vzdelávaní v oboch predmetových aprobáciách.
Povinné predmety predmetovej aprobácie reflektujú nosné témy jadra vedomostí definované opisom a aktuálne potreby pedagogickej praxe.
Štátna skúška sa realizuje v predmete obhajoba záverečnej práce a predmetoch aprobácií (kolokviálne skúšky z oblasti teoretického poznania študijného odboru na priereze teórie odboru a jeho odborovej didaktiky).