Marketingová komunikácia

MARKETINGOVÁ KOMUNIKÁCIA (bc.)

Jednoodborový študijný program
Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 3 roky
Jazyk výučby: slovenský
Plánovaný počet prijatých: 30
Zabezpečuje katedra marketingovej komunikácie (web katedry)

OBSAH ŠTÚDIA A UPLATNENIE

Cieľom bakalárskeho študijného programu marketingová komunikácia je pripraviť vás na úspešnú kariéru v oblasti marketingovej komunikácie, kde budete môcť efektívne aplikovať teoretické vedomosti a praktické skúsenosti nielen v komerčnej sfére, ale aj v rámci tretieho sektora a sociálneho marketingu. Počas štúdia sa naučíte riešiť rôzne problémy spojené s marketingovou komunikáciou a budete schopní pracovať na obsahovej aj formálnej stránke marketingových, reklamných a mediálnych projektov.

Počas štúdia nadobudnete vedomosti z teórie marketingu a marketingovej komunikácie, histórie a etiky reklamy, public relations, ako aj ďalších oblastí vrátane online marketingu, digitálnej komunikácie a content marketingu. Osvojíte si proces tvorby propagačných materiálov a komunikácie s verejnosťou, a získate prehľad o súčasnom stave marketingovej komunikácie v globálnom aj lokálnom kontexte. Vaše vedomosti budú obohatené o základy z iných disciplín, ako sú jazykoveda, psychológia, sociológia, logika, dejiny umenia a estetika, a naučíte sa ich prakticky aplikovať v oblasti marketingovej komunikácie. Zároveň získate prehľad o základných právnych a etických normách v tejto oblasti.

Študijný program kladie dôraz na prax, čím Vám pomôže lepšie sa uplatniť na trhu práce. V spolupráci s odborníkmi a odborníčkami z praxe Vám katedra ponúkne prednášky, semináre, workshopy a diskusie na aktuálne témy, ktoré sú priamo zapojené do výučby. Máte možnosť absolvovať stáže a prax v oblasti marketingovej komunikácie. Dôležitou súčasťou programu je aj Študentská reklamná agentúra, ktorá simuluje prácu v reálnej reklamnej agentúre. Vďaka nej si môžete vyskúšať návrh aj tvorbu komplexného marketingového riešenia, získať cenné skúsenosti a rozvíjať svoje manažérske zručnosti.

Ak sa chcete dozvedieť viac o priebehu štúdia, pozrite si prehľad a členenie predmetov (študijný plán) a informácie o obsahu jednotlivých predmetov (informačné listy).

Po ukončení štúdia budete schopní navrhovať a realizovať rôzne marketingové aktivity, efektívne komunikovať s verejnosťou, tvoriť marketingové kampane a reklamné texty, a pracovať kreatívne pri tvorbe propagačných materiálov. Budete vedieť pracovať ako súčasť kreatívneho tímu, rešpektovať právne a etické normy, a udržiavať kontakt s najnovšími trendmi v marketingovej komunikácii, čím podporíte svoj profesionálny a kariérny rast. Absolventi a absolventky programu sa uplatňujú v rôznych oblastiach marketingovej komunikácie, vrátane reklamných a špecializovaných agentúr, verejných a štátnych inštitúcií, mediálnych agentúr, kultúrnych inštitúcií, sociálneho marketingu a kreatívneho priemyslu. Po úspešnom ukončení bakalárskeho stupňa môžete takisto pokračovať na magisterskom štúdiu.

PREDPOKLADY A PRIJÍMACIE SKÚŠKY

Uchádzači a uchádzačky sa prijímajú na základe testu všeobecných študijných predpokladov (stránka spoločnosti Scio) a testu špecifických predpokladov pre študijný program marketingová komunikácia.

Test špecifických predpokladov sa realizuje na Filozofickej fakulte UK dňa 5. apríla 2025. Na test špecifických predpokladov vás písomne pozveme. Ďalšie informácie o teste špecifických predpokladov nájdete na webe katedry marketingovej komunikácie (web katedry).

Uchádzačky a uchádzači, ktorých materinským jazykom nie je slovenčina, sú u nás vítaní. Myslite ale, prosím, na to, že predpokladom na úspešné zvládnutie štúdia je znalosť slovenského jazyka najmenej na úrovni B1. Odporúčame vám preto v dostatočnom predstihu pracovať na svojej slovenčine a zapísať sa na kurz, ktorý ponúka Studia Academica Slovaca alebo niektorá z jazykových škôl.

Ďalšie informácie o prijímacom konaní a dôležitých termínoch nájdete na našom webe (stránka o štúdiu na FiF UK).