Ochrana a správa kultúrneho dedičstva

alebo ako pripraviť programy pre návštevníkov

 

Predmet vyučuje: Mgr. Lenka Vargová, PhD.

Forma výučby: prednáška / seminár

ECST: 4

Cieľ:

Rozvinúť poznatky študentov z oblasti múzejnej a galerijnej pedagogiky a didaktiky v oblasti práce s verejnosťou, osobitne s deťmi a mládežou. Oboznámenie sa s typmi programov využívanými na poli múzejnej a galerijnej pedagogiky a základnými princípmi ich prípravy.

Stručná osnova:

  • Úvod do múzejnej a galerijnej pedagogiky, vysvetlenie pojmov
  • História formovania
  • Typy programov využívaných v múzejnej a galerijnej pedagogike
  • Komunikácia s návštevníkmi
  • Príprava edukačných programov a pracovných listov
  • Využitie IKT v múzejnej a galerijnej pedagogike
  • Interaktívne prvky v múzeách
  • + exkurzia – účasť na programe v múzeu a galérii

Požiadavky na absolvovanie:

  • Aktívna účasť na prednáškach (max. 2 absencie) a vypracovanie drobných zadaní počas semestra.
  • Záverečná prezentácia s návrhom programu pre vybranú inštitúciu.

Odporúčaná literatúra:

  • JAGOŠOVÁ, Lucie – JŮVA, Vladimír – MRÁZOVÁ, Lenka: Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno : Paido 2010, 298 s.
  • Jiroutová, Jana. Muzejní a galerijní pedagogika pohledem zahraničních odborníků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 55s. ISBN 978-80-244-4195-5
  • Simon, Nina. The Participatory Museum. Museum 2.0, 2010. dostupné na: http://www.participatorymuseum.org/