Múzejná a galerijná pedagogika
alebo ako pripraviť programy pre návštevníkov
Predmet vyučujúce: Mgr. Lenka Vargová, PhD.
Forma výučby: prednáška / seminár
ECST: 4
Cieľ:
Rozvinúť poznatky študentov z oblasti múzejnej a galerijnej pedagogiky a didaktiky v oblasti práce s verejnosťou, osobitne s deťmi a mládežou. Oboznámenie sa s typmi programov využívanými na poli múzejnej a galerijnej pedagogiky a základnými princípmi ich prípravy.
Stručná osnova:
- Úvod do múzejnej a galerijnej pedagogiky, vysvetlenie pojmov
- História formovania
- Typy programov využívaných v múzejnej a galerijnej pedagogike
- Komunikácia s návštevníkmi
- Príprava edukačných programov a pracovných listov
- Využitie IKT v múzejnej a galerijnej pedagogike
- Interaktívne prvky v múzeách
- + exkurzia – účasť na programe v múzeu a galérii
Požiadavky na absolvovanie:
- Aktívna účasť na prednáškach (max. 2 absencie) a vypracovanie drobných zadaní počas semestra.
- Záverečná prezentácia s návrhom programu pre vybranú inštitúciu.
Odporúčaná literatúra:
- JAGOŠOVÁ, Lucie – JŮVA, Vladimír – MRÁZOVÁ, Lenka: Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno : Paido 2010, 298 s.
- Jiroutová, Jana. Muzejní a galerijní pedagogika pohledem zahraničních odborníků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, 55s. ISBN 978-80-244-4195-5.
- Simon, Nina. The Participatory Museum. Museum 2.0, 2010. dostupné na: http://www.participatorymuseum.org/