Manažment a marketing v pamäťových inštitúciách
alebo od riadenia jednotlivcov po riadenie veľkých organizácií
Predmet vyučuje: doc. PhDr. Jan Dolák, PhD.
Forma výučby: prednáška
ECTS: 4
Cieľ:
Študent získa základný prehľad o riadení pamäťových organizácií a ich manažmente a marketingu. Naučia sa riadiť organizácie, skupiny i jednotlivcov. Získa základný prehľad o platnej legislatíve. Cieľom sú aj základy plánovania, organizovania, vedenia a kontroly, kedy teória je uvedená radom konkrétnych príkladov. Úvod o marketingu, a public relations, práca s návštevníkom. Lekcie sú postavené na teórii odboru a mnohých praktických príkladoch.
Stručná osnova predmetu:
- Řízení jednotlivců, skupin a celých organizací, právní a psychologické aspekty.
- Plánování, organizování, vedení, kontrola.
- Finanční plány, a rozpočty příspěvkových a rozpočtových organizací.
- Grantová politika.
- Práce s návštěvníkem. Výzkumy návštěvnosti.
- Bezpečnostní management.
- Personální management.
- Principy marketingu a public relations.
- Muzeum a veřejnost.
Podmienky na absolvovanie predmetu:
- Vyučujúci akceptuje max. 2 absencie.
- Záverečný šesťdesiatminútový test.
Odporúčaná literatúra:
- AMBROSE, Timothy, PAINE, Crispin. Museum basics. 3rd ed. London: Routledge, 2012.
- Dolák, Jan: Muzeologie pro nemuzeology. Bratislava, 2019.
- DOLÁK, Jan (et al.). Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Brno: Moravské muzeum v Brně, 2014.
- JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008.
- KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005.
- KOTLER, P.: Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001.
- WAIDACHER, Friedrich: Príručka všeobecnej muzeológie. Bratislava: Slovenské národné muzeum, 1999.
