Manažment a marketing v pamäťových inštitúciách

alebo od riadenia jednotlivcov po riadenie veľkých organizácií

 

Predmet vyučuje: doc. PhDr. Jan Dolák, PhD.

Forma výučby: prednáška

ECTS: 4

Cieľ:

Študent získa základný prehľad o riadení pamäťových organizácií a ich manažmente a marketingu. Naučia sa riadiť organizácie, skupiny i jednotlivcov. Získa základný prehľad o platnej legislatíve. Cieľom sú aj základy plánovania, organizovania, vedenia a kontroly, kedy teória je uvedená radom konkrétnych príkladov. Úvod o marketingu, a public relations, práca s návštevníkom. Lekcie sú postavené na teórii odboru a mnohých praktických príkladoch.

Stručná osnova predmetu:

  • Řízení jednotlivců, skupin a celých organizací, právní a psychologické aspekty.
  • Plánování, organizování, vedení, kontrola.
  • Finanční plány, a rozpočty příspěvkových a rozpočtových organizací.
  • Grantová politika.
  • Práce s návštěvníkem. Výzkumy návštěvnosti.
  • Bezpečnostní management.
  • Personální management.
  • Principy marketingu a public relations.
  • Muzeum a veřejnost.

Podmienky na absolvovanie predmetu:

  • Vyučujúci akceptuje max. 2 absencie.
  • Záverečný šesťdesiatminútový test.

Odporúčaná literatúra:

  • AMBROSE, Timothy, PAINE, Crispin. Museum basics. 3rd ed. London: Routledge, 2012.
  • Dolák, Jan: Muzeologie pro nemuzeology. Bratislava, 2019.
  • DOLÁK, Jan (et al.). Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Brno: Moravské muzeum v Brně, 2014.
  • JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008.
  • KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005.
  • KOTLER, P.: Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • WAIDACHER, Friedrich: Príručka všeobecnej muzeológie. Bratislava: Slovenské národné muzeum, 1999.