Výstupy VEGA
Publikačné výstupy - projekt VEGA 1/0360/21 Sociálne reprezentácie etických výziev digitálnej revolúcie
- Steinerová, Jela. (2021). Etika tvorby informačných produktov v digitálnej revolúcii . In: Proinflow: časopis pro informační vědy. Roč. 13, č. 1 (2021), s. 64-86. https://doi.org/10.5817/ProIn2021-1-4
- Pastierová, M. (2021a). Problémy vyhľadávania informácií v kontexte súkromia . In: ITlib. - Roč. 25, č. 1-2 (2021), s. 24-30. https://itlib.cvtisr.sk/wp-content/uploads/2021/09/pastierova1-1.pdf
- Pastierová, M. (2021b). Aktuálne trendy vyhľadávania informácií. In: Knižnica. - Roč. 22, č. 2 (2021), s. 6-12. https://www.snk.sk/images/Edicna_cinnost/Casopis_Kniznica/2021/2021_07_06_Kniznica_02_2021_komplet.pdf
- Pastierová, M. (2021c). Porovnanie nástrojov vizuálneho vyhľadávania. In: ITlib. - Roč. 25, č. 1-2 (2021), s. 18-23. https://itlib.cvtisr.sk/wp-content/uploads/2021/09/pastierova2.pdf
- Rankov, Pavel (2022). Kríza autorít v študentskom diskurze o informáciách a informačných technológiách počas pandémie. In: Fenomén 2022: médiá a kríza autorít. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2022, s. 125-137. ISBN 978-80-223-5532-2. https://stella.uniba.sk/texty/FIF_SSH_fenomen_2022.pdf
- Steinerová, J., 2022a. Ecological and Ethical Contexts of Digital Literacy in the Light of Phenomenographic Studies. In: Information Literacy in a Post-Truth Era [online]. Eds. S. Kurbanoglu, S. Špiranec, Y. Ünal, J. Boustany, D. Kos. 7th European Confer. on Inform. Literacy, ECIL 2021 Rev. Selected Papers. Cham: Springer Nature, pp. 157-166. ISBN 978-3-030-99884-4. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_14 , https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99885-1_14
- Steinerová, J., 2022b. Etické faktory informačných interakcií človeka. In: Knihovna: knihovnická revue [online]. 33(1), pp. 5-29. ISSN 1801-3252. Available from: https://knihovnarevue.nkp.cz/
- Zábojník, Jakub (2021). Možnosti riadenia infodémie Covidu-19. In: ITlib. Informačné technológie a knižnice. Bratislava: Centrum vedecko – technických informácií SR, 2021, roč. 25, č. 3-4. ISSN 1335-793X.
- Špániová, Marta. (2022).Etické problémy organizácie a reprezentácie poznania: najvýznamnejšie medzníky a výskumy. In: ITlib, roč. 26, č. Špeciál 2022, s. 34-40. Dostupné na: https://itlib.cvtisr.sk/wp-content/uploads/2022/10/4.pdf
- Struháriková, Zuzana. 2022. Digitálna gramotnosť, technologické zázemie detí a ich vplyv na vnímanie digitálneho prostredia detí. In: ITLib, 2022, č. 1-2.
- Pastierová, Mirka. 2022. Ethical concerns of search technology: search engine bias. In: ProInflow: časopis pro informační vědy Vol. 14, No. 1–2, 2022, https://doi.org/10.5817/ProIn2022-2-9 CC BY 4.0 https://journals.phil.muni.cz/proinflow/
- Steinerová, Jela. 2022c. Delfská štúdia o informačnej etike.: výsledky analýz diskurzu. In: ITLib, 2022, č. 3/4, s. 5-18. Dostupné aj na: https://itlib.cvtisr.sk/%c4%8cl%c3%a1nky/delfska-studia-o-informacnej-etike-vysledky-analyz-diskurzu/.
- Fázik, J. a Steinerová, J. (2021). Technologies, knowledge and truth: the three dimensions of information literacy of university students in Slovakia. In: J. of Documentation, (2021), Vol. 77, No. 1., 285-303. https://doi.org/10.1108/JD-05-2020-0086. ISSN: 0022-0418.
- Melicherová, M., Ondrišová, M. a J. Šušol. (2021). Bibliometrics and altmetrics. Researchers´ attitudes in Slovakia. In: Iberoamerican Journal of Science Measurement and Communication. - Roč. 1, č. 1 (2021), s. 1-23.
- Knižničná a informačná veda. Library and Information Science 29. (2021). Eds. Jela Steinerová, Mirka Pastierová. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave 2021. 232 s. ISBN 978-80-223-5064-8. https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/kkiv/publikacie/kaiv29/
- Steinerová, J., Šušol, J. (eds.). 2022. Information Interactions 2022. Ethical Challenges of Digital Information Environment. Bratislava: Stimul – Faculty of Arts, Comenius University Bratislava 2022. 39 p. ISBN 978-80-8127-364-3 (print) ISBN 978-80-8127-365-0 (PDF). URI: https://dspace.uniba.sk/xmlui/handle/123456789/113
- Šušol, Jaroslav. (2022). Perspektívy a výzvy vysokoškolského vzdelávania knihovníkov a informačných špecialistov na Slovensku. In: Knižnice 2022 - Priestor pre všetkých. Zborník z celoslovenskej konferencie konanej v dňoch 4.–5. októbra 2022 v Liptovskom Jáne. .
- Knižničná a informačná veda. Library and Information Science. 30. (2023).Eds. Jela Steinerová, Mirka Pastierová. Bratislava: UK 2023. 252 s. ISBN 978-80-223-5504-9. https://fphil.uniba.sk/katedry-a-odborne-pracoviska/kkiv/publikacie/kaiv30/
- Steinerová, Jela. 2023b. Ethical Issues of Human Information Behaviour and Human Information Interactions. Open Information Science, vol. 7, no. 1, 2023, 20220155. https://doi.org/10.1515/opis-2022-0155
- Steinerová, Jela. 2023c. Perspektívy rozvoja informačnej etiky v informačnej vede. In ProInFlow: časopis pro informační vědy. Vol. 15, No. 2, 2023, s. 35-67. https://doi.org/10.5817/ProIn2023-33837
- Rankov, Pavol (2023b). Vědecká informace a vědecká komunikace. In: Kompendium knihovnictví 2. Eds. D. Katuščák, L. Foberová. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě 2023, s. 37-56. ISBN 978-80-7054-331-3.
- Informačné interakcie 2023. Zborník abstraktov. Ed. Jela Steinerová. Bratislava: Stimul 2023. 27 s. Dostupné na: https://www.informationinteractions.com, https://dspace.uniba.sk/xmlui/handle/123456789/194.
- Mirga, Tomáš (2023). Šírenie dezinformácií a organizované ovplyvňovanie verejnej mienky: trolie farmy ako nástroj sociálnej a politickej manipulácie. In ITLib, 2023, vol., č. 3-4. doi.org/10.52036/1335793X.2023.3-4.42-55
- Steinerová, Jela (2024a). Information Literacy as an Ethical Experience. In: ECIL 2023. Information Experience and Information literacy. Proceedings of the Conference. Part 2. Chapter 10. Ed. by S. Kurbanoglu et al. Cham: Springer 2024, 119-128. CCIS, vol. 2043. ISBN 978-3-031-52997-9. https://doi.org/10.1007/978-3-031-52998-6, https://ecil2023.ilconf.org/
Príspevky v Zborníku KIV 30:
- Steinerová, Jela (2023a). Social and epistemic values of information in the framework of information ethics. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 9-38. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Šušol, J. 2023. Informačná bezpečnosť – sociálne a humánne kontexty. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 107-125. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Rankov, P., 2023a. Etické aspekty diskurzu študentov o dezinformáciách a hoaxeroch počas pandémie COVID-19. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 81-91. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Pastieorvá, Mirka. 2023. Enhancement technologies in the age of posthumanism: transhuman futures and possible implications. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 53-60. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Lichnerová, L., Ondrišová, M., 2023. Akademická etika a akademická integrita v kontexte diskurznej a bibliometrickej analýzy. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 61-80. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Struháriková, Z., 2023. Digitálne kompetencie detí a ich význam vo vzťahu k rizikám digitálneho prostredia. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 92-106. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Hrdináková, Ľ., 2023. Etické dilemy integrácie digitálnych technológií do vzdelávania. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 126-157. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Špániová, M. 2023. Etické aspekty organizácie poznania v knižničnej a informačnej vede (etika katalogizácie). In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 158-168. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Hrdináková, Ľ, Fázik, J., 2023. Etické aspekty štandardov informačnej gramotnosti. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 169-198. ISBN 978-80-223-5504-9.
- Zábojník, J., 2023. Etické aspekty dát a informácií v kontexte zdravia. In: Knižničná a informačná veda. 30. Bratislava: Vyd. UK 2023, 239-252. ISBN 978-80-223-5504-9.
Abstrakty
- Steinerová, Jela. (2021). Ecological and Ethical Contexts of Digital Literacy in the Light of Phenomenographic Studies. In: The Seventh Conference on Information Literacy. ECIL 2021. (Online). Sept. 20-23, 2021. Book of Abstracts. Eds. S. Kurbanoglu, S. Špiranec, J. Boustany, D. Kos. Paris: Information Literacy Association 2021, p. 32. ecil2021.ilconf.orf. ISBN 978-2-9561952-3-8.
- Steinerová, Jela (2023d). Ethical Information Factors for Shaping Value-Sensitive Information Services of Libraries. In: 15th QQML International Conference, 30th May-2nd June 2023. Book of Abstracts. Heraklion, ISAST - QQML 2023, p. 50-51. Dostupné na: qqml.org/wp-content/uploads/2017/09/BoA-QQML_2023.pdf
- Steinerová, Jela (2023e). Information Literacy as an Ethical Experience. In: ECIL 2023. Book of Abstracts. The Eighth European Conference on Information Literacy. Krakow, Oct. 9th-12th, 2023. Ed. by S. Špiranec, S. Kurbanoglu, , D. Kos, J. Boustany, M. Wojcik. Information Literacy Association. Paris: InLitAs 2023, p. 70. ISBN 978-2-9561952-4-5. Dostupné na: ecil2023.ilconf.org
- Steinerová, Jela. (2023f). Informačná etika a informačná tvorivosť: možné smery výskumov. In: Informačné interakcie. Zborník abstraktov. Ed. J. Steinerová. Bratislava: Stimul 2023, s. 17-19. ISBN 978-80-8127-387-2. https://www.informationinteractions.com, 3: https://dspace.uniba.sk/xmlui/handle/123456789/194
- Šušol, J. (2023). Etické dimenzie informačnej bezpečnosti – aktuálne problémy a výzvy. In: Informačné interakcie 2023. Zborník abstraktov. Ed. J. Steinerová. Bratislava: Stimul 2023, 14-16. https://informationinteractions.weebly.com/uploads/8/1/8/5/8185625/inf_int_23_zbornik_abstraktov.pdf, 3: https://dspace.uniba.sk/xmlui/handle/123456789/194
Zoznam publikácií prijatých do tlače
- Steinerová, Jela. (2024b). Informačná etika vo vzťahoch človeka a informácie v informačnej vede. Bratislava: Vyd. UK 2024. (rukopis, 170 s.) (v tlači, potvrd. Vyd. UK)
- Špániová, Marta (2024). Organizácia poznania a indexačné jazyky: základné východiská v knižničnej a informačnej vede. Bratislava: Stimul, 2024. 242s. (v tlači, potvrd. Stimul)
- Steinerová, Jela. (2024c). Ethical Information Factors for Shaping Value-Sensitive Information Services of Llibraries. In: Advanced Applications on Qualitative and Quantitative Methods in Information Science. Selected Papers from 16th QQML International Conference. Ed. Anthi Katsirikou. Cham: Springer 2024. 9 p. (lic. zmluva Springer International)
- Rukopis, posudzovaný v redakcii časopisu IPM: Steinerová, Jela a Ondrišová, M. (2024). Analytical Views on Information Ethics: Multidimensional Paths to the Ethics of Artificial Intelligence. 31 p. (rukopis, recenz.).
Prehľad významných ohlasov za roky 2021-2023
Steinerová, J. (2019). The societal impact of inf. Beh. Research...In: Information Research, 24, (4). http: InformatinR.net/ir/24-4/colis/colis1905.html
- [n2] 2023 zz ~ Maceviciute, E.. - Information behaviour research in Eastern Europe in 2013-2022 - In: Informatio, roč. 28, č. 1, 2023 ; s. 261
- [n1] 2023 zz ~ Given, L. M. - Case, D. O. - Willson, R.. - In: Looking for information : examining research on how people engage with information . - Bingley : Emerald Publishing Limited, 2023 ; S. 49, 308 ; SCOPUS
- Fázik, J. a Steinerová, J. (2021). Technologies, knowledge and truth: the three dimensions of information literacy of university students in Slovakia. In: J. of Documentation, (2021), Vol. 77, No. 1., 285-303. https://doi.org/10.1108/JD-05-2020-0086. ISSN: 0022-0418.
- [n1] 2021 zz ~ Alsoud, A. R. - Al-Debei, M. M. - Johar, M. G. M. - Yajid, M. S. Ab - Alshareef, H. N. - Ariffin, I. A.. - Digitalization in Educational Technologies for Edtech Solutions: A Comparatuive Study of Jordanian and Malaysian Universities - In: Educational Sciences : Theory and Practice, roč. 21, č. 4, 2021 ; s. 94, 96 ; SCOPUS
- [n2] 2022 zz ~ Choi, J.. - Metatheories for information literacy - In: Proceedings of the Association for library and information science education : go back and get if : from one narrative to many . - Westford : Alise, 2022 ; S. Nestr. 10.21900/j.alise.2022.1012
- [n1] 2023 zz ~ Dabengwa, I. M. - Young, S. - Ngulube, P.. - Rigour in phenomenological and phenomenography studies : a scoping review of library and information science research - In: Library and information science research, roč. 45, č. 1, 2023 ; S. 10 ; SCOPUS
- [n2] 2022 zz ~ Pandey, R. K. - Singh, S. P.. - Information literacy skills of library professionals in College libraries of University of Delhi : a study - In: Bayan College international, roč. 2, č. 2, 2022 ; s. 77
- [n2] 2022 zz ~ Taylor, C. - DiGiacomo, D. K.. - Approaches to information literacy conceptualisation in primary, secondary, and higher education contexts : a review of current scholarly literature - In: Journal of Information Literacy, roč. 17, č. 1, 2023 ; s. 102
Gonzales, C.LK. et al. (2021). Terminological (di) Similarities between Information Management and Knowledge Management a Term Co-Occurrence Analysis. Carlos Luis González-Valiente, Costas, R., Noyons, E., Steinerová, J., Šušol, J. Mobile Networks and Applications : Advances in Computing with Smart Data and Machine Learning. - Roč. 26, č. 1 (2021), s. 336-346
- [o1] 2021 ~ Hassan, W. - Zafar, M. - Duarte, A. E. - Kamdem, J. P. - Teixeira da Rocha, J. B.. - Pharmacological Research : a bibliometric analysis from 1989 to 2019 - In: Pharmacological research, č. 169, 2021 ; Art. Numb. 105645 ; SCIE
- [o1] 2021 ~ Ghouri, A. M. - Mani, V. - Jiao, Z. - Venkatesh, V. G. - Shi, Y. - Kamble, S. S.. - An empirical study of real-time information-receiving using industry 4.0 technologies in downstream operations - In: Technological forecasting and social change, č. 165, 2021 ; Art. Numb. 120551 ; SSCI
- Steinerová, Jela. 2008. Seeking relevance in the academic information use Jela Steinerová. Information Research, 2008. Roč. 13, č. 4, (2008), s. 1-11
- [n2] 2022 zz ~ Agarwal, N. K.. - In: Exploring context in information behavior : seeker, situation, surroundings, and shared identities . -Cham : Springer nature, 2022 ; S. 158
- [n2] 2023 zz ~ Maceviciute, E.. : Information behaviour research in Eastern Europe in 2013-2022 - In: Informatio, roč. 28, č. 1, 2023 ; s. 260
Steinerová, Jela. Ecological dimensions of information literacy Information Research, 2010. Roč. 15, č. 1.
- [n2] 2022 zz ~ Castro, S. O. - Valenzuela Urra, C. - Nunez-Chaufleur, C.. - Pedagogía informacional de Oscar Picardo Joao - In: Palabra clave, roč. 11, č. 2, 2022 ; s. 8, 20
- [n2] 2023 zz ~ Soliman, D. - Whitworth, A. - Priddis, S.. - Student reflections on the integration of knowledge forum as equipment for knowledge building practice - In: Qwerty, roč. 18, č. 1, 2023 ; s. 44, 64
Steinerová, Jela. Perceptions of the information environment by researchers: a qualitative study. Information Research, 2018. Roč 23, č. 4. (2018(, s. 1-11.
- [n2] 2023 zz ~ Maceviciute, E.. - Information behaviour research in Eastern Europe in 2013-2022 - In: Informatio, roč. 28, č. 1, 2023 ; s. 261
Steinerová, Jela, Ondrišová, Miriam. (2019). Research data literacy perception and practices in the information environment. In Information literacy in everyday life. - : 1. vyd. ISBN 978-3-030-13471-6. - Cham : Springer Nature, 2019. - S. 545-554 ((Communication in computer and information science, ISSN 1865-0929 ; SJR 2019 = 0,188 ; SNIP 2019 = 0,403 ; CiteScore 2019 = 0,7))
- [n2] 2023 zz ~ Lopes, A. J. - Pavao, C. G.. : Práticas e estratégias de alfabetizacao em dados nas universidades internacionais - In: BiblioCanto, roč. 9, č. 2, 2023 ; s. 172, 176
Steinerová Jela. Information literacy practices of researchers in workplace information ecologies. In Information Literacy in the Workplace. ISBN 978-3-319-74333-2. - Cham : Springer International Publishing AG, 2018. - S. 31-39 ((Communications in Computer and Information Science = CCIS, ISSN 1865-0929 ; SJR 2018 = 0,168 ; SNIP 2018 = 0,399 ; CiteScore 2018 = 0,7))
- [n2] 2022 zz ~ Ortiz-Santana, T. G. - Machin-Mastromatteo, J. D. - Tarango, J. - Evangelista-Ávila, J. L.. - Designing a Phenomenological Study on the Information, Scientific and Academic Literacies of Consolidated and New Researchers - In: Information Literacy in a Post-Trhuth Era . - Cham : Springer Nature, 2022 ; S. 235
- [n2] 2022 zz ~ Agredo-Machin, D. M. - Romo-González, J. R. - Machin-Mastromatteo, J. D. - González-Quinones, F.. - Personality Traits as Drivers of the Scientific Production: information, scientific and academic literacies implications - In: Information Literacy in a Post-Trhuth Era . - Cham : Springer Nature, 2022 ; S. 300