Filozofická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Lektori

Gabriela Pleschová pracuje na Univerzite Komenského ako koordinátorka projektov IMPACT a HOSUED. Vyštudovala politológiu (PhD.) a v roku 2012 získala magisterský titul vo VŠ pedagogike na Oxfordskej univerzite. Od roku 2004 koordinuje prípravu workshopov a iných aktivít pre VŠ učiteľov. Založila stálu skupinu ECPR Teaching and Learning Politics a je členkou redakčnej rady časopisu Journal of Political Science Education. Spolu s Eszter Simon editovala knihu Teacher Development in Higher Education. Existing Programs, Program Impact and Future Trends (Routledge, 2012). V roku 2019 sa stala Principal Fellow britskej Higher Education Academy.

Mátyás Szabó pôsobí ako Senior Manager na Stredoeurópskej univerzite (Yehuda Elkana Center for Higher Education). Vyštudoval magisterský program v odbore sociológia na Stredoeurópskej univerzite a bol riaditeľom univerzitného Curriculum Resource Center. Od roku 2001 pravidelne vedie workshopy pre vysokoškolských učiteľov a je zapojený do niekoľkých medzinárodných projektov zameraných na reformu kurikúl, tvorbu kurzov a rozvoj VŠ učiteľov. Viedol workshopy pre viacero inštitúcií vrátane Open Society Foundation, Higher Education Support Program, the Civic Education Project, the Palestinian Faculty Development Program, Tempus a Erasmus+. Venuje sa problematike vyučovania orientovaného na študenta, príprave syláb, tvorbe kurzov a hodnotenia študentov.

Agnes Simon vyštudovala politológiu a v súčasnosti pracuje v Centre rozvoja pedagogických kompetencií (CERPEK) Masarykovej univerzity v Brne. Špecializuje sa na americkú zahraničnú politiku, samitovú diplomaciu, stredoeurópsku politiku a vyučovanie politológie. Posledné štyri roky pracovala v oblasti rozvoja VŠ učiteľov, vrátane prípravy kurzov a mentoringu. Zaujíma sa o online vzdelávanie, gamifikáciu, hranie rolí a simulácie vo vyučovaní. Má skúsenosti s vyučovaním na univerzitách v USA aj Európe a pravidelne vedie panely Letnej školy ECPR pre vysokoškolských učiteľov. Publikovala články v časopisoch ako napríklad Journal of Global Security Studies, The Journal of Transatlantic Studies a European Political Science. Je spolu editorkou knihy Early Career Academics’ Reflections on Learning to Teach in Central Europe (SEDA, 2018, s Gabrielou Pleschovou).

Eszter Simon pracuje na Nottingham Trent University. Zaoberá sa problematikou dôvery v medzinárodných vzťahoch, americkej zahraničnej politike, vzťahoch ZSSR a USA, maďarskej politike a skúma tiež vyučovanie politológie a rozvoj VŠ učiteľov. Publikovala články v časopisoch ako napríklad Foreign Policy Analysis, The Journal of Global Security Studies a The Journal of Transatlantic Studies. Je spolueditorkou publikácie Handbook on Teaching and Learning in Political Science and International Relations (2014), členkou výboru stálej skupiny ECPR Teaching and Learning Politics a nositeľkou titulu Fellow of the Higher Education Academy.

 

Silviu Piros pracuje v oblasti rozvoja vysokoškolských učiteľov v Inštitúte európskych štúdií na Vrije Universiteit Brussel, kde tiež vyučuje spoločenskovedné a politologické kurzy. Je členom výboru stálej skupiny ECPR Teaching and Learning Politics.

 

 

Petr Sucháček pôsobí ako učiteľ na Filozofickej fakulte a Prírodovedeckej fakulte Masarykovej univerzity. Venuje sa tiež vzdelávaniu VŠ učiteľov. Hlavnými témami jeho výskumu sú komunikácia vo vzdelávaní a dynamika skupín. Prispel k založeniu a rozvoju Centra pedagogických kompetencií (CERPEK) na Masarykovej univerzite. Vo voľnom čase rád moderuje živé vystúpenia a verejne propaguje umenie nenásilnej komunikácie.

 

Jaroslav Varchola pôsobí ako odborný asistent na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského. Má titul PhD. v odbore biofyzika a študoval tiež filozofiu vedy na Oxfordskej univerzite. Jeho pôvodnou oblasťou výskumu je fotodynamická terapia v liečbe rakoviny. Dnes sa venuje výskumu ľudského mozgu a filozofii umelej inteligencie. Založil program na podporu kritického myslenia študentov, ktorý na Slovensku ponúka päť stredných škôl. Pre denník SME pripravuje podcast o filozofii a vede s názvom Kvantum ideí.

 

Sylvia Walsarie Wolff je vyštudovanou učiteľkou matematiky. Niekoľko rokov pracovala ako školiteľka v sektore informačných technológií. V roku 2001 získala na University of Twente magisterský titul v odbore pedagogické vedy a technológie. V období 2001 až 2016 pracovala na Technickej univerzite v Delfte ako koordinátorka a projektová manažérka a v oddelení pre vzdelávanie a študijné záležitosti. V roku 2017 založila Centre for Education and Learning (CEL), kde pôsobí ako výkonná riaditeľka. Má na starosti finančný a projektový manažment, profesijný rozvoj a prípravu kurzov. 

 

Gina Wisker vedie PhD. študentov na University of Bath. Predtým pôsobila ako profesorka VŠ vzdelávania a súčasnej literatúry na Anglia Ruskin University a University of Brighton, ako aj vedúca Centre for Learning and Teaching na oboch univerzitách. Učila tiež online pre Open University, University of Liverpool a London School of Hygiene and Tropical Medicine. Napísala a editovala 26 kníh a viac ako 140 článkov vrátane The Postgraduate Research Handbook, The Good Supervisor, Getting Published a The Undergraduate Research Handbook. Za prácu v oblasti vedenia PhD. študentov a VŠ vzdelávania získala v roku 2005 National Teaching Fellowship a v roku 2013 Principal Fellowship of the HEA/Advance HE. Viedla pracovné skupiny ako napríklad Heads of Education Development Group a SEDA Scholarship and Research committee. Bola uznaná ako Senior Fellow of SEDA. Pôsobí ako šéfredaktorka časopisu Innovations in Education and Teaching International.

Jitka Vidláková pracuje ako lektorka vzdelávania dospelých a špecialistka pre vzdelávanie v menšej IT firme. Vyštudovala pedagogiku a históriu na Filozofickej fakulte Masarykovej univerzity. Má viac ako päťročnú skúsenosť s výučbou v oblasti pedagogiky na brnenských univerzitách a vysokých školách rôzneho zamerania, o jej otvára stále nové obzory pre vlastnú výučbu. Z oblasti pedagogiky ju najviac zaujíma ako čo najviac a efektívne zapojiť študentov a aby toto ich zapojenie malo pozitívny vplyv na ich výsledky.