žurnalistika
Základné informácie o študijnom programe
Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk výučby: slovenský, anglický
Zabezpečujúca katedra:Katedra žurnalistiky
Stránka študijného programu
Obsah štúdia a uplatnenie
V priebehu štúdia získate rozšírené poznatky o tvorbe spravodajských a publicistických textov, spôsoboch ich tvorby v textovej, obrazovej, zvukovej a audiovizuálnej či multimediálnej podobe v jednotlivých médiách, ako aj o špecifikách ich redigovania. Získate tiež relevantné poznatky z disciplín aplikovaných na študijný program žurnalistika – psychológie, sociológie, politológie, ekonomiky, medzinárodných vzťahov, teórie štátu a práva, tlačového a autorského práva, žurnalistickej etiky, semiotiky a i. Dôraz sa tiež kladie na kritické myslenie, novinársku argumentáciu, dátovú žurnalistiku, mediálnu výchovu a spôsoby overovania faktov.
Vytvárame pre vás aj podmienky na získanie mediálnej praxe v redakciách médií na Slovensku. K dispozícii je nové rozhlasové štúdio a televízna miestnosť. Praktické kurzy vždy vedú odborníci a odborníčky z mediálnej praxe. Katedra aktívne spolupracuje s verejnoprávnou TASR, súkromnou tlačovou agentúrou SITA, s verejnoprávnym rozhlasom a televíziou RTVS, so súkromnými rádiami a televíziami, ako aj s redakciami denníkov a týždenníkov hlavného prúdu, tzv. mainstreamu, disponuje aj vlastným webovým portálom na tréning autorských redakčných a publikačných kompetencií – Webjournal. S verejnoprávnymi redakciami tlačovej agentúry, rozhlasu a televízie, ako aj súkromnej tlačovej agentúry SITA má katedra dlhodobo zmluvne zabezpečené vzťahy. Navyše, časť výučby prebieha formou exkurzií v redakciách týchto médií.
Po skončení magisterského štúdia budete disponovať aj praktickými a teoretickými poznatkami z oblasti mediálneho jazyka, jeho tvorby a metód jeho skúmania. Budete schopní analyzovať problém, formulovať hypotézy a realizovať mediálny výskum.Uplatníte sa napríklad v redakciách vydavateľov periodickej, neperiodickej tlače a webových portálov, v knižných vydavateľstvách, tlačových agentúrach, verejnoprávnych aj súkromných rozhlasoch a televíziách, marketingových a reklamných agentúrach, na tlačových a komunikačných odboroch rôznych inštitúcií. Prácu môžete získať aj na pozíciách, ktoré vyžadujú exekutívne kompetencie plánovania, efektívnej komunikácie, organizácie práce menších tímov a čiastkového hodnotenia plánovaných redakčných aktivít na nižšom stupni redakčnej hierarchie.
Predpoklady a prijímacie skúšky
Predpokladom prijatia na študijný program je absolvovanie bakalárskeho študijného programu patriaceho do odboru mediálne a komunikačné štúdiá (so zameraním na žurnalistiku alebo masmediálne štúdiá). Uchádzači a uchádzačky nevykonávajú prijímaciu skúšku, ale sú prijímaní podľa poradia zostaveného na základe dosiahnutého váženého študijného priemeru v rámci bakalárskeho štúdia (1. – 5. semester).
Uchádzačky a uchádzači, ktorých materinským jazykom nie je slovenčina, sú u nás vítaní. Myslite ale, prosím, na to, že predpokladom na úspešné zvládnutie štúdia je znalosť slovenského jazyka najmenej na úrovni B2. Odporúčame preto v dostatočnom predstihu pracovať na svojej slovenčine a zapísať sa na kurz, ktorý ponúka Studia Academica Slovaca alebo niektorá z jazykových škôl.
Ďalšie informácie nájdete na stránkach venovaných prijímaciemu konaniu.