Filozofická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

marketingová komunikácia

Základné informácie o študijnom programe

Študijný odbor: mediálne a komunikačné štúdiá
Forma štúdia: denná
Štandardná dĺžka štúdia: 2 roky
Jazyk výučby: slovenský
Zabezpečujúca katedra: Katedra marketingovej komunikácie
Stránka študijného programu

Obsah štúdia a uplatnenie

Štúdium vás vybaví znalosťami z oblasti manažmentu, médií v marketingovej komunikácii, budgetingu, komunikácie s verejnosťou, obsahovej a formálnej analýzy textu, jazyka a štýlu reklamy. Oboznámi vás s fungovaním agentúr marketingovej komunikácie a procesom tvorby reklamnej kampane, taktiež s aktuálnymi trendami v oblasti marketingovej komunikácie. Zároveň nadobudnete vedomosti aj z iných, príbuzných disciplín (napr. psychológia, sociológia, lingvistika, semiotika, ekonómia, dejiny umenia a pod), ktoré budete môcť v tejto oblasti funkčne využiť. Vďaka tomu získate schopnosť navrhovať a realizovať rozsiahle marketingovo-komunikačné riešenia, vykonávať výskum trhu, riadiť tímy, samostatne pripravovať veľké projekty a prevziať zodpovednosť za komplexné riešenia v oblasti integrovanej marketingovej komunikácie. Dokážete profesionálne komunikovať s médiami, zadávateľskými subjektami a ďalšími skupinami odbornej, či laickej verejnosti.

Ako absolvent či absolventka budete mať všetky predpoklady pre vykonávanie riadiacich pozícii v oblasti marketingovej komunikácie, či už v reklamných agentúrach, rôznych špecializovaných agentúrach (napr. v eventových, PR, digitálnych, direct marketingových agentúrach či agentúrach zameraných na prieskum trhu a pod.), na komunikačných oddeleniach verejných, štátnych a politických inštitúcií, ako aj na marketingových oddeleniach firiem. Po štúdiu môžete nájsť uplatnenie v komerčnom, ale aj v neziskovom sektore, v oblasti marketingu kultúry, sociálnom marketingu, kreatívnom priemysle, atď.

Predpoklady a prijímacie skúšky

Predpokladom prijatia na študijný program je absolvovanie bakalárskeho študijného programu patriaceho do odboru mediálne a komunikačné štúdiá (so zameraním na marketingovú komunikáciu). Uchádzači a uchádzačky nevykonávajú prijímaciu skúšku, ale sú prijímaní podľa poradia zostaveného na základe dosiahnutého váženého študijného priemeru z profilových kurzov absolvovaných počas bakalárskeho štúdia alebo ich ekvivalentov: Teória marketingovej komunikácie, História reklamy, Etika reklamy, Marketing 1, Metódy a techniky marketingového výskumu, Podlinkové aktivity marketingovej komunikácie, Public relations 1, Reklamné agentúry, Komunikácia s verejnosťou 1.

Uchádzačky a uchádzači, ktorých materinským jazykom nie je slovenčina, sú u nás vítaní. Myslite ale, prosím, na to, že predpokladom na úspešné zvládnutie štúdia je znalosť slovenského jazyka najmenej na úrovni B1. Odporúčame preto v dostatočnom predstihu pracovať na svojej slovenčine a zapísať sa na kurz, ktorý ponúka Studia Academica Slovaca alebo niektorá z jazykových škôl.

Ďalšie informácie nájdete na stránkach venovaných prijímaciemu konaniu.