Paedagogica, roč. 15 (2000)
Zborník Paedagogica, roč. 15, 2000, ISBN 80-223-1415-3
Pedagogický prístup orientovaný na dieťa a jeho vplyv na rozvoj osobnosti dieťaťa predškolského veku
Baďuríková Zita, str. 7 – 17
Čítanie a písanie v bežnom živote: funkčná gramotnosť
Gavora Peter, str. 19 – 40
Diagnostické kompetencie a limity učiteľa
Kompolt Pavol, str. 41 – 55
Európska dimenzia v mravnom rozvoji osobnosti
Žilínek Martin, str. 57 – 66
Koncepčné otázky rodinnej výchovy
Potočárová Mária, str. 67 – 78
Vysoké školy v Slovenskej republike (1939 - 1945)
Pšenák Jozef, str. 79 – 90
Teoreticko-metodické základy andragogiky
Švec Štefan, str. 91 - 130