Utváranie vzorov a ideálov súčasnej mládeže
Kód: A-boPS-107/00
Status : aktívny
Zabezpečuje: Rijáková Zita, PhDr., PhD.
Obdobie štúdia predmetu: LS (4), (6)
Počet seminárov: 1
Limit študentov v skupine: 25
Úroveň štúdia: bakalárska
Typ predmetu: povinne voliteľný
Forma výučby: seminár
Odporúčaný rozsah výučby - týždenný (v hod): 2
Odporúčaný rozsah výučby - za obdobie štúdia (v hod): 28
Počet kreditov: 3
Prerekvizity: -
Spôsob hodnotenia a ukončenia predmetu: Aktivita na seminári 30 %, prezentácia 50%, účasť a záverečná diskusia 20%
Výsledky vzdelávania:
Kurz poskytuje študentom pohľad na aplikovanú disciplínu v základných informačných rozmeroch s možnosťou konfrontácie s inými aplikovanými disciplínami.
Stručná osnova predmetu:
1. Význam vplyvu pedagógov na adolescentnú mládež.
2. Adolescencia - charakteristika vývinového obdobia.
3. Sebavýchova, sebapoznanie, sebahodnotenie.
4. Vzor a ideál - vymedzenie pojmov.
5. Kľúčové etapy vývinu vzoru.
6. Funkčnosť vzoru a ideálu.
7. Hodnotová orientácia vo vzťahu k pedagogickým vzorom.
8. Funkčnosť pedagogických vzorov.
9. Zhrnutie a diskusia.
Odporúčaná literatúra:
Grác, J. : Exemplifikácia. Obzor, Bratislava, 1990.
Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování. UK Praha 1997.
Fontána, D.: Psychologie ve školní praxi. Portál, Praha 1997.
Canfield, J., Wels, H.C.: Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáku. Portál, Praha 1995.