Filozofická fakultaUniverzita Komenského v Bratislave

Rodinná výchova v individuálnej psychológii

Kód: A-boPS-133/09
Status : aktívny
Zabezpečuje: Čechová, Daniela, PhDr., PhD.
Obdobie štúdia predmetu: LS (4), (6)
Limit študentov v skupine: 25
Úroveň štúdia: bakalárska
Typ predmetu: povinne voliteľný
Forma výučby: seminár
Odporúčaný rozsah výučby - týždenný (v hod): 2
Odporúčaný rozsah výučby - za obdobie štúdia (v hod): 28
Počet kreditov: 3
Prerekvizity: -
Spôsob hodnotenia a ukončenia predmetu: 
Vypracovanie prípadovej štúdie: 30 bodov
Plnenie aktivít na seminároch: 40 bodov
Záverečné kolokvium: 20 bodov
Hodnotenie predmetu:
100-91 bodov (A)
90-81 bodov   (B)
80-71 bodov   (C)
70-61 bodov   (D)
60-51 bodov   (E)
menej ako 50 (Fx)
Podmienkou absolvovania semestra je zisk min. 15 bodov za vypracovanie prípadovej štúdie, 25 bodov za plnenie aktivít na seminároch a 10 bodov za kolokvium.


Výsledky vzdelávania:

Kurz poskytuje študentom pohľad na aplikovanú disciplínu v základných informačných rozmeroch s možnosťou konfrontácie s inými aplikovanými disciplínami.

Stručná osnova predmetu:

Rodina v individuálnej psychológii.
Rodinná konštelácia a súrodenecké vzťahy
Vytváranie pozitívneho vzťahu rodič – dieťa
Komunikácia v rodine
Ciele nevhodného správania dieťaťa
Prirodzené a logické dosledky
Rodičovské štýly
Povzbudzovanie
Rodinné stretnutia
Prístup k riešeniu problémov vzťahu rodič – dieťa

Odporúčaná literatúra:

Dreikurs,R.: Deti ako výzva. Bratislava, ADLEROVSKÁ PSYCHOTERAPEUTICKÁ
SPOLOČNOSŤ 2012
Dinkmeyer,D.-McKay,G.: STEP-efektívní výchova krok za krokem. Praha, Portál 1996
Walton,F.: Ako vychádzať s deťmi . Nové Zámky, Psychoprof 2002
Walton,F.: Ako vychádzať s dospievajúcimi doma a v škole. Nové Zámky, Psychoprof 2002
Dreikurs,R.: Logické dôsledky. Nové Zámky, Psychoprof 1997