Osobnosť firmy
Kód: A-boPS-034/00
Status : aktívny
Zabezpečuje: Burčík Vladimír, PhDr., PhD.; Rošková Eva, doc., PhDr., PhD.
Obdobie štúdia predmetu: LS (6)
Limit študentov v skupine: 80
Úroveň štúdia: bakalárska
Typ predmetu: povinný
Forma výučby: prednáška/seminár
Odporúčaný rozsah výučby - týždenný (v hod): 2/2
Odporúčaný rozsah výučby - za obdobie štúdia (v hod): 28/28
Počet kreditov: 5
Prerekvizity: -
Spôsob hodnotenia a ukončenia predmetu:
Priebežné zadania: 50 bodov (5 zadaní po 10 bodov, minimálna hranica pre hodnotenie kurzu 60%)
Záverečné zadanie 1: 40 bodov (minimálna hranica pre hodnotenie kurzu 60%)
KnowledgePulse test 1: 35 bodov (minimálna hranica pre hodnotenie kurzu 60%)
Záverečné zadanie 2: 40 bodov (minimálna hranica pre hodnotenie kurzu 60%)
KnowledgePulse test 2: 35 bodov (minimálna hranica pre hodnotenie kurzu 60%)
Výsledky vzdelávania:
Kurz poskytuje študentom pohľad na aplikovanú disciplínu základných informačných rozmeroch s možnosťou konfrontácie s inými aplikovanými disciplínami.
Stručná osnova predmetu:
Identita a osobnosť firmy, organizácie, spoločnosti
Identita a osobnosť – všeobecné a špecifické súvislosti.
Corporate Identity – historický vývoj obsahu pojmu. Identita firmy a jej ťažiskové elementy.
Osobnosť firmy.
Identita a Image
Vzťah identity a image.
Typológie Identity organizácie
Image organizácie
Kultúra firmy
Kultúra spoločenstva, národa, organizácie. Podniková kultúra a jej ťažiskové elementy.
Filozofia firmy a kultúra firmy
Komunikácia organizácie, firmy
Všeobecné aspekty komunikácie
Firemná komunikácia a prostriedky firemnej komunikácie.
Komunikácia v obchodných vzťahoch
Krízová komunikácia organizácie
Odporúčaná literatúra:
Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš: Image a firemní identita, Grada Publishing, Praha, 2009, 192 str., ISBN 978-80-247-2790-5
Lukášová Růžena, Organizační kultura a její změna, Grada Publishing, Praha, 2010, 240 str., ISBN 978-80-247-2951-0
Vladimír Burčík, Osobnosť firmy, Bratislava 2005, Elektronický výukový kurz, ISBN 80-969335-0-7 - X