Tréning na podporu digitálnych zručností s medzinárodnou účasťou
Dňa 26. a 27. júna 2024 sa uskutočnil zaujímavý tréning, ktorý prispeje k sprístupneniu informačných zdrojov znevýhodnenej časti populácie, najmä seniorkám a seniorom.
Slovenský tím projektu Erasmus+ KA220 s názvom Digital Services and Senior Inclusion (DSSI) (Digitálne služby a začlenenie seniorov: potenciál knižníc a komunít v postcovidovej dobe) zorganizoval školenie v priestoroch našej univerzity, ktorého sa zúčastnilo 22 ľudí z 5 krajín (Írska, Španielska, Grécka, Turecka a Slovenska). Okrem osôb, ktoré sa na riešení projektu podieľajú, sa tréningu zúčastnili aj zamestnankyne a zamestnanci knižníc z každej krajiny. Tí budú následne školiť ďalších školiteľov a školiteľky v knižniciach, domovoch opatrovateľskej služby a denných stacionároch vo svojich krajinách. Vďaka tomu bude možné ďalej vzdelávať seniorskú populáciu v ich digitálnych zručnostiach.
Školenie pozostávalo zo šiestich modulov, pričom každý partner projektu vypracoval a školil jeden modul. Líder projektu, Padraig Kirby z Technologickej Univerzity Shannon: Midlands Midwest, viedol modul 1: Digitálna gramotnosť – Informácie a internet. Modul 2: Komunikácia a konektivita viedli partnerky Rita Chatzinikoli a Korina Tzika zo školiaceho strediska DIAS VET z Trikaly v Grécku. Za Univerzitu Komenského vypracovala a viedla školenie modulu 3: Bezpečnosť v online priestore – Katarína Révayová. Modul 4: Tvorba digitálneho obsahu, viedli Polyxeni Rossiou a Elli Kontogianni z oblastnej knižnice v Trikale v Grécku. Konstantina Razgkeli a Marina Medina zo školiaceho strediska FYG Consultores z Valencie v Španielsku boli zodpovedné za školenie modulu 5: Elektronické služby. Modul 6: Základné riešenie problémov vypracovali a školili partneri Hulya Askin Balci, Yonca Nilay Bas a Tugce Uzun Kocamis z Istanbul University – Cerrahpasa z Turecka.
Materiály zo školenia v národných jazykoch budú verejne dostupné v podobe elektronickej učebnice a moodle kurzov, čo zabezpečí ich udržateľnosť aj po skončení projektu.